ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΥΝΤΟΜΑΓνωσιακή βάση και forum λογιστικής θεματολογίας

Δραστηριότητες

Εισήγηση της Ε.Λ.Φ.Ε.Ε. Ρόδου στο 2ο «Οικονομικό – Φορολογικό Φόρουμ»

Εισήγηση της Ενωσης Λογιστών Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Ρόδου  (ΕΛΦΕΕ Ρόδου) στην ημερίδα του 2ου Πανελληνίου Επιστημονικού Συνεδρίου «Οικονομικό – Φορολογικό Φόρουμ», που διοργανώθηκε στη Ρόδο από το Ινστιτούτο Οικονομικών και Φορολογικών Μελετών και το Περιφερειακό Τμήμα Δωδεκανήσου του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, από το μέλος της Προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής, κ. Ιωάννη Εκτ. Ηρακλείδη, στις 7/9/2012.
 
20120914_forum-kos
20120907_forum-rhodes
 

«
•    Κυρίες και Κύριοι ,
•    Κοι Βουλευτές του Νομού Δωδεκανήσου,
•    Κε Αντιπεριφερειάρχη
•    Κε Αντιδήμαρχε
•    Κοι εκπρόσωποι φορέων
•    Συνάδελφοι Οικονομολόγοι , συνάδελφοι Λογιστές – Φοροτεχνικοί
Εκ μέρους της ΕΝΩΣΗΣ ΛΟΓΙΣΤΩΝ ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΡΟΔΟΥ , σας καλωσορίζω και εγώ με τη σειρά μου, στην αποψινή πολύ ενδιαφέρουσα ημερίδα με θέμα τον « ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ,  ΜΕ ΤΗΝ  ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ,  ΕΠΙΣΗΣ,  ΚΑΙ ΤΗΣ  ΧΑΡΑΞΗΣ  ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ  »
Θα ήθελα πρωτίστως, και έχοντάς το, ως ανάγκη να ευχαριστήσω τον Πρόεδρο του ινστιτούτου οικονομικών και φορολογικών μελετών, εξαίρετο συνάδελφο και επιστήμονα Κο Γεώργιο Κορομηλά, και τον Πρόεδρο του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος, για το παράρτημα Δωδεκανήσου, επίσης εξαίρετο συνάδελφο και επιστήμονα κ. Μιχάλη Μιχαήλ, για τη συνδιοργάνωση της αποψινής βραδιάς, και την πρόσκληση της ένωσης μας να συμμετέχει.
Παράλληλα να τους συγχαρώ για το πνεύμα συνεργασίας που επέδειξαν, που είχε ως στόχο το ΕΜΕΙΣ και όχι το  ΕΓΩ , ένας τρόπος σκέψης κύριες και κύριοι, που ίσως να είναι η συνταγή που θα βγάλει την χώρα από την μιζέρια και την κρίση.
Η χώρα μας βρίσκετε σε ένα δύσκολο σημείο,  στο οποίο ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕΙ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΠΝΕΥΜΑ, το τι θα κάνει καλό στην χώρα, για να δημιουργηθεί εκείνο το περιβάλλον που ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ  ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΣΕ ΕΜΑΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ.
Συντελούνται κοσμογονικές αλλαγές τα τελευταία χρόνια στην πατρίδα μας και γενικότερα σε όλη την Ευρώπη και,
καλούμαστε  ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ  να  προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα που μας επιβάλλονται,
καλούμαστε, ΣΑΝ ΚΛΑΔΟΣ, να προσφέρουμε τις επαγγελματικές μας υπηρεσίες κάτω από δύσκολες και αντίξοες συνθήκες, με δεδομένα τις αλλεπάλληλες αλλαγές της και προσαρμογές της νομοθεσίας, την συνυπευθυνότητα, και κάτω από ασφυκτικές πιέσεις και χρονοδιαγράμματα , μέσα σε ένα δύσκολο περιβάλλον, αλλά και την οικονομική ύφεση που τείνει πλέον να παγιωθεί .
Μετά την ανάληψη των καθηκόντων της νέας κυβέρνησης συνεργασίας, πρωταρχικός και βασικός στόχος της ήταν η ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ, μέσω της απλοποίησης του και της διαχρονικότητας της ισχύος του, σύμφωνα με δήλωση του πρωθυπουργού.
Ενός φορολογικού συστήματος που ειδικότερα τα τελευταία 3 χρόνια αποδεικνύει απερίφραστα , πως καταργεί  ακόμα και βασικά άρθρα του συντάγματος.
Ενός φορολογικού συστήματος του οποίου ο προσανατολισμός είναι καθαρά και μόνο εισπρακτικός,  χωρίς ουσιαστικό σχέδιο και στόχους , εφαρμοστέο επί δικαίων και αδίκων
Ενός φορολογικού συστήματος που αποδεδειγμένα οδηγεί στην άμβλυνση των ταξικών ανισοτήτων, οδηγώντας από μόνο του, τους πολίτες,  να βρουν βιώσιμη διέξοδο στην φοροδιαφυγή, προεξοφλώντας την φορολογική ελάφρυνση τους, απευθείας στην επιχείρηση, με το στερεότυπο « πόσα χωρίς απόδειξη»  ;
Ενός φορολογικού συστήματος του οποίου η ακόρεστη όρεξη φορολογικής αφαίμαξης καθιστά δύσκολη έως ανέφικτη την οποιαδήποτε σκέψη για επένδυση. Και όλοι γνωρίζουμε ότι χωρίς επενδύσεις και κατανάλωση η ανάπτυξη μοιάζει όνειρο θερινής νυκτός.
Ενός  φορολογικού συστήματος, του οποίου η αστάθεια , ο μεγάλος αριθμός φόρων,  η πολυνομία και πολυπλοκότητα του, που καθιστά πολλές φορές δυσνόητες τις φορολογικές διατάξεις. Φόροι που επιβλήθηκαν σταδιακά, τροποποιούμενοι και συμπληρούμενοι συνεχώς, συνήθως κάτω από την ασφυκτική πίεση για νέα φορολογικά έσοδα, άνευ ουσιαστικής και σε βάθος μελέτης, οδήγησαν στην σημερινή κατάσταση. Διατάξεις διάσπαρτες σε διάφορους νόμους , απαρτίζουν σήμερα το μωσαϊκό που λέγεται Εθνικό φορολογικό σύστημα, καθιστώντας το ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΚΑΙ  ΑΝΤΙΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ .
Έφτασε λοιπόν ο καιρός  αυτή η εισπρακτική και μόνο πρακτική να σταματήσει, διότι δεν αποτρέπεις τον δημοσιονομικό εκτροχιασμό με αυτήν, αλλά αντίθετα τον επιταχύνεις αυξάνοντας παράλληλα τη δυσφορία και την δικαιολογημένη αγανάκτηση της πλειονότητας των πολιτών που σήμερα υποφέρει.
Απαιτούνται ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΠΕΣ , όχι μπαλώματα, προχειρότητες , και βελτιώσεις και όπως είπε και ο Υφυπουργός οικονομικών στη βουλή:  « ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, ΔΕΝ ΤΟ ΔΙΟΡΘΩΝΟΥΜΕ».
Ελπίζουμε η δέσμευση του αυτή να μετουσιωθεί σε έργα.
Δεν θα πρέπει να ακολουθηθεί η πεπατημένη των προηγούμενων ετών , τόσο σε ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΤΟΧΩΝ όσο και σε ΝΟΜΟΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ.
Πρέπει ΝΑ ΣΤΟΧΕΥΕΙ και στην ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ. Θα πρέπει επίσης ΝΑ ΑΠΟΒΛΕΠΕΙ στην ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΒΑΣΗΣ, ώστε να δημιουργηθούν και οι προϋποθέσεις για σημαντική ελάφρυνση των φορολογικών βαρών στους πολίτες.
Η διεύρυνση της φορολογικής βάσης πρέπει να έχει ταυτόχρονα   ΔΥΟ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ:  και προς τα  ΜΕΣΑΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ,  αλλά και κυρίως προς ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ  τα οποία “εξαφανίζονται” και με  νομότυπες διαδικασίες.
ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΑΣ,
που υπό τις παρούσες συνθήκες, θα μπορούσε να έχει και να αποβλέπει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο:
1) ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
με πρώτο και ευκολότερα εφικτό στόχο την ΜΕΓΑΛΗ ΣΕ ΜΕΓΕΘΟΣ και ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΣΕ ΕΚΤΑΣΗ σε ότι αφόρα στους εμπλεκόμενους. ΆΡΑ ΚΑΙ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΑ ΚΑΙ ΜΕ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ
Το ΛΑΘΡΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΥΣΙΜΩΝ, ΤΣΙΓΑΡΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ, αλλά και το ΠΑΡΑΕΜΠΟΡΙΟ  πρέπει να αντιμετωπιστούν ΚΑΤΑΣΤΑΛΙΤΙΚΑ ΚΑΙ  ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ .  Το πρόβλημα της φοροδιαφυγής είναι τεράστιο και αν το δει κανείς στην πραγματική του διάσταση , είναι βέβαιο ότι δεν αντιμετωπίζεται με κλεφτοπόλεμο μεταξύ του ΣΔΟΕ και των επιχειρήσεων με παρουσία των ΜΑΤ.
ΣΕ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΔΟ ΜΑΛΙΣΤΑ ΠΟΥ Η ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΔΙΝΕΙ ΜΑΧΗ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ΜΕ ΟΡΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ , ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΝ ΝΑ «ΔΕΙ» ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΣΑΙΖΟΝ
Η φοροδιαφυγή είναι μεγάλο πρόβλημα και η σύλληψη της αποτελεί ανάγκη πρώτης προτεραιότητας στην Ελλάδα της κρίσης , αλλά ο πόλεμος εναντίον της δεν ξεκινά από την απόδειξη των 5 ευρώ που δεν κόπηκε στην Λέρο , τη Ρόδο ή τη Νίσυρο, έστω και στην Ύδρα . Η ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΗΣ ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΤΟΛΜΗΣΕ ΝΑ ΠΑΕΙ . ΑΠΟ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ Η ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΩΣ ΤΩΡΑ , ΤΗΝ ΘΕΛΗΣΗ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΟΥ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΚΟΠΟ, ΑΝ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ Η Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ , ΚΑΘΕΝΟΣ ΕΞ ΗΜΩΝ , ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΑΡΜΟΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΔΗΛΩΘΕΝΤΑ  ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΕΔΟΜΕΝΑ.
Από το γεγονός ότι, δεν έχει γίνει ουσιαστική προσπάθεια να γενικευθεί η χρήση ηλεκτρονικών μέσων στις πληρωμές  και η παρεμβολή  τραπεζικών διαδικασιών στις επαγγελματικές συναλλαγές.  Από το γεγονός ότι,  ο όποιος  ελεγκτικός μηχανισμός, επιθυμεί να δουλέψει, κινείται μόνο μέσα στα όρια, που ορίζουν οι πολιτικές παρεμβάσεις , οι οποίες χαράζουν τις κόκκινες γραμμές , για το που ο έλεγχος δεν προκαλεί σοβαρές ενοχλήσεις.
Η σημερινή κυβέρνηση μπορεί να είναι καινούργια, αλλά αυτό δεν την απαλλάσσει από την κληρονομιά των προηγούμενων σε ότι αφορά την αποτελεσματικότητα σύλληψης των πολύτιμων δημοσίων εσόδων. Άλλωστε ο χρόνος της τρέχει, με διαφορετικούς ρυθμούς από αυτούς άλλων εποχών και τα γεγονότα της Ύδρας, απλά συνέβησαν στην  παρουσία της.
Απαιτείται βέβαια ισχυρή πολιτική βούληση.
———————————————————————————————-
2)  ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Προτείνουμε την ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΙΔΙΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΣΕ ΚΑΘΕ ΜΟΡΦΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΚΕΡΔΗ είτε προέρχονται από ατομική επιχείρηση , είτε από κάθε μορφής εταιρεία. Ο συντελεστής αυτός να είναι  15%. Αυτό θα έχει σαν συνέπεια την μείωση του κόστους λειτουργίας των επιχειρήσεων όταν δεν θα μπαίνουν στο δίλημμα, να επιλέξουν εταιρική μορφή προκειμένου να έχουν μικρότερη φορολογική επιβάρυνση, με μεγαλύτερο όμως λειτουργικό κόστος.
Μείωση επίσης της φορολόγησης των επιχειρήσεων θα μπορούσε να γίνει και κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις που αφορούν:
α) ΣΤΗΝ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Η ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΝΕΩΝ,
β) ΣΤΙΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ,
γ) ΣΤΗΝ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ  ΤΗΣ  ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ  ΤΟΥΣ  ΑΠΟ  ΤΗΝ  ΜΙΑ ΓΕΝΙΑ  ΣΤΗΝ  ΑΛΛΗ
———————————————————————————————
3) ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΦΠΑ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΣΤΙΑΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ
Συνέπεια της μείωσης θα είναι η αλλαγή της ψυχολογίας των καταναλωτών , που θα φέρει την τόνωση της ζήτησης και επενδύσεις στη χώρα μας.
Όταν ο ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΚΛΑΔΟΣ παρόλη την ύφεση είναι ο κλάδος που σήμερα τουλάχιστον λειτουργεί αποδοτικά προσφέροντας ένα σημαντικό κομμάτι στα δημόσια έσοδα.
Και επειδή οι ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ ΤΗΣ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ, συνιστούν ουσιαστικά «ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ», αφού ένα πολύ μεγάλος μέρος καταναλώνεται από ξένους τουρίστες  (άρα και να απαλλαχθεί του ΦΠΑ ), που ναι μεν συντελείται στο εσωτερικό της χώρας, όμως ΜΙΑ ΑΠΑΛΛΑΓΗ ή έστω ΜΙΑ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΜΕΙΩΣΗ ΣΤΟΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΦΠΑ των ( διανυκτερεύσεων για παράδειγμα ) , θα είχε πολλαπλάσια οφέλη για το κράτος , από την όποια απώλεια σε εισπράξεις ΦΠΑ, μείωση της ανεργίας, και συνέπεια αυτής,  μείωση της ύφεσης.
Επιπλέον θα αποτελέσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και κίνητρο προώθησης της εμπορικής και τουριστικής κίνησης, έναντι των γειτονικών τουριστικών προορισμών , Τουρκία, Ιταλία, Ισπανία
———————————————————————————————
4)  ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΜΕΙΩΜΕΝΩΝ ΚΑΤΑ 30% ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΦΠΑ ΣΤΑ ΝΗΣΙΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΜΕΘΟΡΙΟΥ, μεταξύ αυτών,  και του πολυνησιακού συμπλέγματος των Δωδεκανήσων, όπου από την ενσωμάτωση τους το 1947 στην λοιπή Ελλάδα, και μην μπορώντας, το κράτος να τα ενισχύσει με πόρους, προσπάθησε ΜΕΣΩ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΜΑΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΙΝΗΤΡΩΝ, όπως ΤΟ «ΕΙΔΙΚΟ ΔΑΣΜΟΛΟΓΙΟ», ΟΠΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΕΧΕΙ ΤΗ ΜΟΡΦΗ ΤΩΝ ΜΕΙΩΜΕΝΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΦΠΑ, να το πετύχει.
Αυτό θεωρείται ως αντιστάθμισμα για τις ιδιαιτερότητες και τα προβλήματα που απορρέουν από την  Ν Η Σ Ι Ω Τ Ι Κ Ο Τ Η ΤΑ .
Τα ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ του συμπλέγματος των νησιών της περιφέρειας μας και ειδικότερα του Νομού Δωδεκανήσου , συνεπάγονται ΕΝΑ ΠΛΗΘΟΣ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΚΑΙ προβλημάτων που ΕΠΙΒΡΑΔΥΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥΣ.
Χαρακτηριστικά όπως:  η  ΜΙΚΡΗ  ΜΕΓΕΘΟΥΣ  ΕΚΤΑΣΗ  ΤΟΥΣ,  σε σχέση με τις ηπειρωτικές περιοχές  της  χώρας,  έχει σαν αποτέλεσμα την  ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ ΠΟΙΚΙΛΙΑ και ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ,  ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΙΚΡΩΝ ΑΓΟΡΩΝ καθώς και τη ΜΙΚΡΗ  ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ  ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ  ΟΙΚΟΝΟΜΙΩΝ  ΚΛΙΜΑΚΑΣ.
Αν ληφθεί υπόψη ότι  Η ΠΡΩΤΟΓΕΝΗΣ και ΔΕΥΤΕΡΟΓΕΝΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗ είναι  ΑΡΚΕΤΑ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ  στην περιοχή,  με συνέπεια ένα μεγάλο μέρος των καταναλωτικών αναγκών να καλύπτεται από προμήθειες εκτός περιοχής , Η ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ.
Επίσης λόγω της ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ , που ΑΥΞΑΝΕΙ ΤΗ ΖΗΤΗΣΗ ΑΓΑΘΩΝ και ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΔΥΣΑΝΑΛΟΓΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ.  ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ και ΕΠΙΒΑΤΩΝ είναι ΥΨΗΛΟ ενώ ΑΥΞΗΜΕΝΟ είναι και ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ και ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΑΓΑΘΩΝ (ΕΝΕΡΓΕΙΑ, ΠΡΟΝΟΙΑ – ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ)
Όλα τα παραπάνω συνθέτουν  ΤΗΝ  Ε Ν Ν Ο Ι Α   ΤΗΣ   Ν Η Σ Ι Ω Τ Ι Κ Ο Τ Η Τ Α Σ  και ΚΑΤΑΔΕΙΚΝΥΟΥΝ τα  ΔΟΜΙΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ του συμπλέγματος των νησιών μας , λόγω του ιδιαίτερου χαρακτήρα τους που  ΔΥΣΧΕΡΑΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ  ΤΟΥΣ  ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Από τα ανωτέρω  ΔΟΜΙΚΑ ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ που χαρακτηρίζουν τα νησιά μας , αυτό που επιδέχεται περισσότερης παρέμβασης  για βελτίωση είναι  Ο Ι  Μ Ε Τ Α Φ Ο Ρ Ε Σ  και ειδικότερα  Τ Ο  Α Κ Τ Ο Π Λ Ο Ι Κ Ο   Δ Ι Κ Τ Υ Ο.
Η ΑΝΑΓΚΗ ΓΙΑ ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ  των νησιωτικών περιοχών μας υπαγορεύεται από το γεγονός ότι τα κατοικημένα νησιά της περιφέρειας μας δεν ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΜΟΝΟ ΕΛΚΥΣΤΙΚΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟ, αλλά ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΕΝΑΝ ΠΕΡΙΒΑΝΤΟΛΛΟΓΙΚΟ , ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΛΟΥΤΟ  – ΕΝΑ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ που πρέπει καταρχήν ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΘΕΙ και κατ επέκταση ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΕΙ.
 
Οι προσφερόμενες υπηρεσίες  ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ πρέπει να ΣΥΓΚΛΙΝΟΥΝ με τις υπηρεσίες χερσαίων μεταφορών , όσο αφορά την οικονομική επιβάρυνση του χρήστη.  Αυτό θα πρέπει να επιτευχτεί  ΕΙΤΕ ΜΕ ΤΟ:  ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ, ΕΙΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΩΝ  ΣΥΝΔΕΣΕΩΝ και θα πρέπει να αποτελέσει  ΚΟΙΝΟ ΤΟΠΟ ΔΡΑΣΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΚΑΙ ΑΡΧΩΝ της περιφέρειας μας διότι μαζί με την  ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ  ΤΩΝ ΜΕΙΩΜΕΝΩΝ  ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ  ΦΠΑ αποτελεί  ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΙΣΟΔΥΝΑΜΟ, που ΘΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΕΙ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΜΑΣ ΣΕ ΤΡΟΧΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ και ΔΕΝ ΘΑ ΤΑ ΟΔΗΓΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΜΑΡΑΣΜΟ.
———————————————————————————————
5)  ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΛΟΓΙΣΤΩΝ – ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ
Η πιστοποίηση, ενημέρωση, δια βίου εκπαίδευση και αναβάθμιση του κλάδου των φοροτεχνικών είναι από τα σημαντικότερα θέματα που πρέπει να αντιμετωπίσει ο νέος φορολογικός νόμος.
Ο κλάδος αυτός έρχεται σε άμεση επαφή τόσο με τους επιχειρηματίες και τους εργαζόμενους , όσο και με την διοίκηση υλοποιώντας την φορολογική και ασφαλιστική νομοθεσία δημιουργώντας το κατάλληλο κλίμα για συμμόρφωση των επιχειρήσεων και την εμπέδωση φορολογικής και ασφαλιστικής συνείδησης.
Φέτος υποβλήθηκαν 5,6 εκ. φορολογικές δηλώσεις από τα γραφεία μας. Το 85% των πολιτών της χώρας , χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες μας. Αυτό μεταφράζεται σε 15.000.000 καταχωρήσεις στο σύστημα ΤΑΧΙΣ (Ε1, Ε2 , Ε3 , καταστάσεις φορολογικής αναμόρφωσης με πιστοποίηση φορολογητέας ύλης πάνω από 2,7 δισεκατομμύρια ευρώ).
Το σύστημα λειτούργησε από την ημερομηνία που άνοιξε για τα φυσικά πρόσωπα , συνολικά 88 ημέρες , ενώ μέχρι πέρυσι οι εφορίες παραλάμβαναν και εκκαθάριζαν δηλώσεις από τον Μάρτιο μέχρι και τον Νοέμβριο.
Φέτος το σημαντικό αυτό ρόλο (ΥΠΟΒΟΛΗ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΗ) για τα δημόσια έσοδα, αναλάβαμε και φέραμε εις πέρας εμείς οι Λογιστές – Φοροτεχνικοί σε λιγότερο από 3 μήνες, παράλληλα με τις τρέχουσες και έκτακτες υποχρεώσεις δηλαδή διόρθωση Ε9 προηγουμένων ετών , υποβολή ΦΠΑ, ΦΜΥ, αμοιβών τρίτων , ΑΠΔ , υποχρεώσεις σε Νομαρχίες κτλ..
Και όλα αυτά κάτω από τη «δαμόκλεια σπάθη» και το άγχος των νέων ευθυνών που προσθέσανε οι διατάξεις του νόμου, έναντι της « έωλης » δυστυχώς ακόμα πιστοποίησης του επαγγέλματος.
Η πιστοποίηση δεν είναι « πιστοποίηση τύπου ISO », δεν πιστοποιεί γνώση , καθώς αυτό το ελέγχει ένας νόμος και ένα ΠΔ , αλλά μέσω αυτής το Δημόσιο πρέπει να ελέγχει ΠΟΙΟΙ και ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΙ έχουν το δικαίωμα να ασκούν ΝΟΜΙΜΑ το επάγγελμα , ποιες είναι οι υποχρεώσεις τους έναντι του Δημοσίου , των πελατών τους , και των συναδέλφων τους , αλλά ταυτόχρονα και τα δικαιώματα που κατοχυρώνουν  ουσιαστικά τους επαγγελματίες του κλάδου έναντι του δημοσίου και των πελατών τους και εξασφαλίζει τη μη δυνατότητα άσκησης του επαγγέλματος από πρόσωπα που είτε δεν έχουν έναρξη στη Δ.Ο.Υ είτε δεν έχουν άδεια από το ΟΕΕ.
Προτείνεται ο ΜΗΔΕΝΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΟΡΙΩΝ ΤΖΙΡΟΥ ΤΟΥ αρθ.38 του ν.2873/2000, όπου για ακαθάριστα έσοδα κάτω των 100.000, 00 ευρώ , για εμπορικές επιχειρήσεις, και κάτω  των 50.000,00 ευρώ για ελεύθερους επαγγελματίες, δεν απαιτείται η υπογραφή των φορολογικών και κάθε είδους δηλώσεων τους από λογιστές – φοροτεχνικούς , με αποτέλεσμα να υποκρύπτεται ενδεχομένως φοροδιαφυγή σε 970.000 περίπου μικρομεσαίες επιχειρήσεις και επιτηδευματίες προς ευχαρίστηση όλων αυτών που συμπληρώνουν ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΑ το εισόδημα τους.
Με άλλα λόγια 970.000 επιχειρήσεις μεταξύ των οποίων και ελεύθεροι επαγγελματίες θα έχουν φορολογική ασυλία καθώς δεν θα ελέγχονται από κανέναν και η όλη προσπάθεια για την πάταξη της φοροδιαφυγής θα τιναχθεί στον αέρα.
Δεν είναι δυνατόν να ζητείται από τον κλάδο μας να κάνει ουσιαστικά ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ στον ΠΕΛΑΤΗ του  και με την ίδια παράγραφο ο νόμος να εξαιρεί από αυτήν την υποχρέωση το  81% των μικρομεσαίων .
– ποιος θα τις ελέγξει και με ποιο κόστος για το δημόσιο ;
– ποιος τηρεί τα λογιστικά τους βιβλία χωρίς απόδειξη παροχής υπηρεσιών ;
– ποιος αλήθεια δεν έχει αντιληφθεί το «παράθυρο» αυτό ή ποιους σε τελική ανάλυση εξυπηρετεί ;
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών θέλει να χρησιμοποιήσει ως ελεγκτές τους χιλιάδες συναδέλφους οικονομολόγους – λογιστές Φοροτεχνικούς , που ασκούν νόμιμα το επάγγελμα και ο κλάδος μας ζητά το επάγγελμα να ΑΣΚΕΙΤΑΙ ΜΟΝΟΝ από όποιους το ασκούν ΝΟΜΙΜΑ.
Το ίδιο ζητούν και οι εκατοντάδες – κάθε χρόνο- απόφοιτοι των Οικονομικών Σχολών, που δίκαια αναζητούν μια θέση στην αγορά εργασίας ή στο ελεύθερο επάγγελμα.
Ακόμα ΠΟΛΛΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΩΝ Δ.Ο.Υ θα μπορούσαν να διεκπεραιωθούν αποτελεσματικά από πιστοποιημένα λογιστικά γραφεία, όπως συμβαίνει σε πολλές  προηγμένες οικονομίες, όπως κατ ελάχιστο το τμήμα ΜΗΤΡΩΟΥ ( να καταχωρούν μεταβολές πλην ενάρξεων και παύσεων ), επίσης πολλές λειτουργίες του τμήματος ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ, όπως κατάθεση συμφωνητικών, υποβολή εκπρόθεσμων και τροποποιητικών δηλώσεων και άλλα, με αποτέλεσμα να απελευθερώνεται προσωπικό των εφοριών και ώρες εργασίας για επικέντρωση σε στοχευμένους ελέγχους και διασταυρώσεις με αποτέλεσμα.
—————————————————————————————————-
6) ΕΝΙΣΧΥΣΗ  ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της χώρας μας,  με ανατροπή  του ΣΥΝΔΡΟΜΟΥ της « ΠΑΡΑΙΤΗΣΗΣ » και     « ΑΠΟΧΗΣ»
———————————————————————————————
7) Η ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΤΗΣ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΩΝ ΜΜΕ ΜΕ ΑΥΤΟΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
Για παράδειγμα : Απαλλαγή φορολόγησης μέρους των κερδών, όταν τα κέρδη αυτά χρησιμοποιούνται για αγορά μηχανολογικού, τεχνολογικού εξοπλισμού, ή γενικότερα σε νέες επενδύσεις.
———————————————————————————————
8) Ο ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ.
Το κόστος συμμόρφωσης προς τις φορολογικές διατάξεις εκτός από την φορολογική επιβάρυνση καθεαυτή επηρεάζει σημαντικά την ΑΠΟΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ. Οι ΜΜΕ δαπανούν ένα επιπλέον  31% των καταβληθέντων φόρων για φορολογική συμμόρφωση, ενώ για τις μεγάλες επιχειρήσεις το ποσοστό αυτό είναι μόλις 2%.
———————————————————————————————
9) Η ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΦΠΑ
Ως μέτρο άμεσης εφαρμογής, προτείνεται  ρύθμιση σύμφωνα με την οποία σε ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΜΕ ΠΙΣΤΩΣΗ, ο αγοραστής (ιδιώτης ή Δημόσιο)  θα είναι υποχρεωμένος να καταβάλλει τουλάχιστον το ποσό του ΦΠΑ στον πωλητή εντός ενός μηνός από την έκδοση του τιμολογίου, επί ποινή μη αναγνώρισης του παραστατικού
———————————————————————————————
10) ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΦΠΑ ΣΤΙΣ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
Επειδή ο οικοδομικός κλάδος της οικονομίας βρίσκεται σε ύφεση εδώ και αρκετό καιρό, και μαζί με αυτόν όλες οι εξαρτώμενες με αυτόν παράλληλες άλλες δραστηριότητες , (ηλεκτρολόγοι – υδραυλικοί – ξυλουργοί, κτλ), με συνέπεια την ανεργία και την απώλεια πολύτιμων εσόδων για το κράτος,  προτείνουμε ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΦΠΑ ΣΤΙΣ ΟΙΚΟΔΟΜΕΣ  ΓΙΑ 2 ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΧΡΟΝΙΑ,  όπως  πρόσφατα έκανε και η Κύπρος.
Αυτό, παράλληλα με ευνοϊκότερες διατάξεις του υπό διαμόρφωση νέου φορολογικού συστήματος, και την αναστολή εφαρμογής του Πόθεν έσχες έως την 31/12/2013, που ήδη ισχύει,  θα έχει ως συνέπεια την επανεκκίνηση της οικοδομικής δραστηριότητας , με ότι θετικό ,  αυτό συνεπάγεται.
———————————————————————————————————
11) ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΩΝ , ΤΥΠΟΛΑΤΡΙΚΩΝ ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΞΕΠΕΡΑΣΜΕΝΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΤΟΥ ΚΒΣ.
Συζητήθηκε, αξιολογήθηκε, νομοθετήθηκε (Ν. 3842/2010), συστάθηκε ειδική επιτροπή τότε, και στο τέλος μεταλλάχθηκε σε τροποποίηση, βελτίωση, αναθεώρηση, απλοποίηση, πάντως οτιδήποτε άλλο, εκτός από κατάργηση.
Κατά την γνώμη μας, η κατάργηση του ΚΒΣ, είναι δύσκολο έργο και ορθώς προβληματίζονται οι αρμόδιοι. Είναι αδύνατον να καταργηθεί παντελώς το σχετικό νομοθέτημα (ΠΔ 186/92), ακόμη και αν αυτό σημαίνει την ενσωμάτωση διατάξεών του στον ευρύτερο Φορολογικό νόμο. Προτείνουμε την κατάργηση των γραφειοκρατιών, τυπολατρικών αναχρονιστικών και ξεπερασμένων διατάξεων του ΚΒΣ , και προσαρμογή του στις ανάγκες των επιχειρήσεων, και της αγοράς και στην εξέλιξη και διευκόλυνση των συναλλαγών, λαμβάνοντας υπόψιν βέβαια και τις  τεχνολογικές εξελίξεις. – δεν μπορεί στον 21 αιώνα να «τρυπάμε» ακόμα,  τα βιβλία και στοιχεία των επιχειρήσεων!
ΣΥΝΔΕΣΗ  ΤΩΝ ΠΟΙΝΩΝ ΜΕ  ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΕΣ   ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ  της φορολογικής νομοθεσίας και όχι με παρατυπίες που δεν υποκρύπτουν καμία παρανομία.
Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίο ότι σήμερα  ακόμα  και ο  πιο νόμιμος φορολογούμενος φοβάται τον έλεγχο, λόγω του κινδύνου εντοπισμού  τυπικών  παραβάσεων
Η ΠΑΡΑΒΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ όταν υπάρχει πεποίθηση ότι υπάρχουν ΙΣΧΥΡΕΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΕΩΝ και όχι λόγω των μεγάλων προστίμων τα οποία υπερβαίνουν ακόμα και αυτή τη δυνατότητα εξόφλησης.
——————————————————————————————–
12)  ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ  ΤΩΝ  ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ
Μια από τις στρεβλώσεις του φορολογικού συστήματος είναι και τα τεκμήρια και η αδιάκριτη εφαρμογή τους επί πάντων.
Αυτό που πρέπει να γίνει είναι ο   Ε Ξ Ο Ρ Θ Ο Λ Ο Γ Ι Σ Μ Ο Σ  ΤΩΝ  Τ Ε Κ Μ Η Ρ Ι Ω Ν .Η άποψή μας είναι (και μακάρι να διαψευστούμε), ότι  : ο προσδιορισμός  των εισοδημάτων μέσω της τεκμαρτής δαπάνης, θα αργήσει να καταργηθεί. Παρόλη την, πράγματι, βελτίωση και ανάπτυξη των ηλεκτρονικών διασταυρώσεων, οι υπηρεσίες του Υπουργείου δεν είναι σε θέση ακόμη να εντοπίσουν την πραγματική φορολογητέα ύλη.
 
Υπάρχει όμως και μια άλλη αιτία που εμποδίζει, στην συγκεκριμένη χρονική συγκυρία, να αποφασισθεί η μη εφαρμογή της μεθόδου της τεκμαρτής δαπάνης για την προσέγγιση των πραγματικών εισοδημάτων. Είναι η ανάγκη του κράτους να εμφανίσει πρωτογενές πλεόνασμα στον προϋπολογισμό. Είναι η ανάγκη της πολιτείας να καλύπτει εξ ιδίων φορολογικών εσόδων (και όχι με δανεισμό, που έτσι ή αλλιώς δεν μπορεί) τις απαιτήσεις λειτουργίας του κοινωνικού κράτους. Για να επιτευχθεί όμως αυτό πρέπει να παρουσιάζονται φορολογητέα εισοδήματα. Άρα, στον βαθμό που αυτά αποκρύπτονται, επιστρατεύεται ο μηχανισμός των τεκμηρίων, ο οποίος εφαρμόζεται ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΔΙΚΑΙΩΝ ΚΑΙ ΑΔΙΚΩΝ, ώστε να έχει αποτέλεσμα η φοροεισπρακτική διαδικασία.
Θα πρέπει ιδιαίτερα να τονίσουμε, ότι ο τρόπος με τον οποίο έχουν τεθεί σε εφαρμογή την τελευταία διετία (κυρίως δε το 2011, με τους εφαρμοστικούς νόμους) τα τεκμήρια, είναι αναντίρρητα άδικος και εκτός των άλλων, υποδηλώνει την υστέρηση των αρμοδίων υπηρεσιών να εντοπίσουν τα κρυφά εισοδήματα.
Είναι σκόπιμο να επισημάνουμε, επίσης ότι ο ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΚΑΘΑΡΩΝ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΩΝ τόσο των ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, όσο και των ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ, ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣ, ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΜΕΝΟΣ με τις ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ, ενώ ΤΥΧΟΝ ΠΑΡΑΠΟΙΗΣΗ Η ΣΤΡΕΒΛΩΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΩΝ ΚΡΙΤΗΡΙΩΝ, ΘΑ «ΔΕΙΞΕΙ» ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΤΗΝ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ.
Η λύση  βρίσκεται  κάπου  στην  μέση.
ΘΕΣΠΙΣΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ (ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ) ΚΑΙ ΚΤΗΣΗΣ (ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ, ΓΕΝΙΚΩΣ), ΜΕ ΣΤΟΧΕΥΣΗ ΣΕ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝ.
Όχι αυτό που καταγράφηκε κατά το τρέχον οικονομικό έτος 2012, που στο τέλος – τέλος « ΣΥΝΕΛΗΦΘΗ » και « ΕΝΤΟΠΙΣΤΗΚΕ » ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΑ ΥΛΗ στον ΑΝΕΡΓΟ! Στις περισσότερες δε των περιπτώσεων « ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΗ », αφού επρόκειτο για μεταφορά εισοδήματος ( βοήθημα ) από τους γονείς προς τα μη έχοντα εργασία ενήλικα παιδιά.
Εξάλλου, η πολύ καλή ιδέα να διαμορφώνεται το εισόδημα των φυσικών προσώπων με την ολική διαδικασία «εσόδων – εξόδων», δεν σημαίνει αυτόματα και την κατάργηση των τεκμηρίων…
————————————————————————————————
13)  ΝΑ ΤΕΘΕΙ – ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΡΕΙΤΑΙ – ΕΝΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΟΡΙΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ “ΜΝΗΜΗΣ”.   3ετια για παράδειγμα και όχι «ομηρεία» αορίστου χρόνου!
————————————————————————————————
 
14)  ΠΛΗΡΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΥΣΙΟΛΟΓΙΟΥ.
————————————————————————————————
15)  ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ.
Αφορολόγητο στα 300.000 € ανά φυσικό πρόσωπο.
Ειδικό καθεστώς για τα ακίνητα τα οποία παραμένουν ανεκμετάλλευτα και δεν αποφέρουν έσοδα.
Ειδικό καθεστώς για τα ακίνητα που χρησιμοποιούνται για την παραγωγική λειτουργία των επιχειρήσεων.
Άμεση κατάργηση του ΕΕΤΗΔΕ.
————————————————————————————————
16)  ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥ ΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΤΟΜΙΚΟΥ
είναι άδικο να επιβάλλεται φόρος σε πολύ χαμηλά εισοδήματα ή ακόμα και μηδενικά μέσω των τεκμηρίων.  Προτείνουμε να εφαρμοσθεί ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΟ και όχι ατομικό , διότι σε περίπτωση που ένα ζευγάρι, όπου εργάζονται και οι 2 σύζυγοι , και κάποια στιγμή η γυναίκα μείνει έγκυος και σταματήσει την εργασία της , ενώ ο σύζυγος αναγκαστεί να βρει και δεύτερη εργασία για να αναπληρώσει την απώλεια των εισοδημάτων της συζύγου, τότε εκείνος θα φορολογηθεί πολλαπλάσια, για το ίδιο τελικό οικογενειακό εισόδημα, σύμφωνα με τα έως τώρα ισχύοντα.
————————————————————————————————
17) ΜΕΙΩΣΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΦΟΡΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ. (που είναι υψηλότεροι σε όλη την Ευρώπη)
————————————————————————————————
18) ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΦΑΙΡΕΣΗΣ ΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΑΥΤΩΝ ΤΟΥ ΟΑΕΕ ΑΠΟ ΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ.
Σημειωτέον, ότι οι ασφαλιστικές εισφορές στον Ο Α Ε Ε  είναι υποχρεωτικές, δηλαδή υποχρεωτικό έξοδο για τον επιχειρηματία που δ ε ν  ε π ι τ ρ έ π ε τ α ι  να καταχωρηθεί ούτε στα βιβλία της επιχείρησης.
Προτείνουμε την διατήρηση της αφαίρεσης αυτών από το φορολογητέο εισόδημα, με βάση την αρχή της ισότητας, του συντάγματος ,  η την δυνατότητα να καταχωρούνται σαν επαγγελματικές δαπάνες στα βιβλία των επιχειρήσεων.
————————————————————————————————
19)  ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΜΕΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΦΟΡΟΥ (ΚΑΤΑ 50%) ΓΙΑ ΤΑ 3 ΠΡΩΤΑ ΕΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ.
————————————————————————————————–
20) ΠΑΡΟΧΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΚΙΝΗΤΡΩΝ ΓΙΑ ΔΑΠΑΝΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΥΝΟΛΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΜΕΘΟΡΙΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΘΕΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ.
————————————————————————————————–
21) ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΜΗ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΕΙΣΦΟΡΩΝ , ΚΑΙ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΜΙΣΘΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ.
Αποτελεί αντικίνητρο στην εισφοροδιαφυγή η μείωση του μη μισθολογικού κόστους , και κίνητρο για την νόμιμη απασχόληση εργαζομένων και μείωσης της ανεργίας από αυτήν, καθώς και τόνωση της ζήτησης στην υφεσιακή περίοδο που διανύουμε σαν χώρα.
Δεν μπορεί οι επιχειρήσεις να καταβάλουν στο ΙΚΑ το 50% των ακαθαρίστων αποδοχών του εργαζομένου.
————————————————————————————————–
22)  ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ   ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το ζήτημα της συμβουλευτικής των μικρών επιχειρήσεων, ιδιαίτερα των νέων.  ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΝΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ   ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΤΗΡΗΣΗΣ ΒΙΒΛΙΩΝ,  ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΣ ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ,  ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΔΗΛΩΣΕΩΝ  ΚΑΙ ΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΠΛΗΡΩΜΩΝ.
Θα μπορούσε, παράλληλα με την λειτουργία του  ΣΔΟΕ, να ΣΥΣΤΑΘΕΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΜΕ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ  που ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΒΑΛΕΙ ΚΥΡΩΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΘΑ ΚΑΘΟΔΗΓΕΙ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
Μια υπηρεσία, δηλαδή που θα  ΑΣΚΕΙ ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΟ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ με βάση ένα “ C H E C K   L I S T  ”, ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΝΟΝΤΑΙ ΤΥΧΟΝ ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΥΠΙΕΣ, ΟΠΩΣ ΑΛΛΩΣΤΕ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ (ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ, 2007).
Κλείνοντας ,
Κυρίες και κύριοι,
θεωρούμε ότι για να μπορούμε εμείς και οι επόμενες γενεές , να ατενίζουμε το μέλλον με κάποια δόση αισιοδοξίας θα πρέπει  :  η πολιτική και η οικονομική ηγεσία της χώρας να καταλάβει ότι :
1)    ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ επέρχεται μόνο αν διαχωριστεί η νομοθετική από την εκτελεστική εξουσία, ούτως ώστε ο οποιοσδήποτε παραβάτης να μην μένει στο απυρόβλητο.
2)    Η φοροδιαφυγή καταπολεμάται μόνο όταν η ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΕΧΕΙ ΠΡΟΣΙΤΟ ΚΟΣΤΟΣ. Με τέτοιους φορολογικούς και ασφαλιστικούς συντελεστές υποθάλπεται εκουσίως η φοροδιαφυγή και εισφοροδιαφυγή.
3)    Ενεργοποίηση του Άρθρου 120 παρ. 4 του συντάγματος : Η ΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΕΠΑΦΙΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ. Ο οποίος πατριωτισμός θα αφυπνιστεί  όταν  επιτέλους σε αυτή τη χώρα,
     Ο ΠΑΡΑΝΟΜΟΣ ΤΙΜΩΡΕΙΤΑΙ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ Ο ΕΙΛΙΚΡΙΝΗΣ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΕΤΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ,
      ΟΤΑΝ ΚΑΘΕ ΕΥΡΩ ΦΟΡΟΥ ΠΟΥ ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ, ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΑ ΣΑΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΓΑΘΟ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ
      ΟΤΑΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ ΤΟ ΠΕΡΙ ΔΙΚΑΙΟΥ ΑΙΣΘΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΤΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΚΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ, ΔΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΙΑΣ ΤΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΤΗΣ
     ΟΤΑΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΠΕΙΣΘΟΥΝ ΟΤΙ ΖΟΥΝ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑΣ ΚΡΑΤΟΣ ΠΟΥ ΠΑΡΕΧΕΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΙΣΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ, ΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ ΦΙΛΙΚΟ ΠΡΟΣ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ , ΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥ ΚΑΙ ΑΞΙΩΝ.
    Η κοινωνία Α Π Α Ι Τ Ε Ι  ένα  ΑΠΛΟ,  ΣΤΑΘΕΡΟ,  ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ και με ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ  και ΠΡΟΘΕΣΗ  νέο Εθνικό φορολογικό σύστημα, το οποίο ΝΑ ΑΡΕΙ ΤΙΣ ΑΔΙΚΙΕΣ ΚΑΙ ΣΤΡΕΒΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥ , να ΚΑΤΑΝΕΜΕΙ ΙΣΟΜΕΡΩΣ ΤΑ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ ΒΑΡΗ και να ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΙΣΧΥΡΟ ΑΝΤΙΚΙΝΗΤΡΟ ΣΤΗ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ.
Και τέλος,
Oι επαγγελματίες του κλάδου μας  , είναι έτοιμοι να στηρίξουν , ενεργά και να εφαρμόσουν το Νέο Εθνικό Φορολογικό Σύστημα που θα προκύψει με βάσει το διάλογο και τις προτάσεις των φορέων της αγοράς, και το σεβασμό στις αρχές του Συντάγματος, στην τιτάνια προσπάθεια που καταβάλλεται ,  ώστε η χώρα μας να  συμπεριληφθεί και πάλι εκεί που της αρμόζει και της αξίζει, και οι πολίτες της να αισθάνονται περήφανοι γι αυτήν.»

Σχετικές αναρτήσεις
Δραστηριότητες

Εξαιρετική επιτυχία είχε η Εθελοντική Αιμοδοσία

Με εξαιρετικά μεγάλη προσέλευση πραγματοποιήθηκε η Εθελοντική Αιμοδοσία που διοργάνωσε η Ένωση Λογιστών-Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Ρόδου και ο Σύλλογος Εργαζομένων Δ.Ο.Υ. Νομού Δωδεκανήσου, σε συνεργασία με το Τμήμα Αιμοδοσίας του Π.Γ.Ν. Ρόδου.
Δραστηριότητες

Συνάντηση με τον Πρόεδρο του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κο Κ. Κόλλια

Στη Ρόδο βρέθηκε εχθές, 02/05/2019, ο Πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κ.Κωνσταντίνος Κόλλιας, και συνεδρίασε στα γραφεία του Περιφερειακού τμήματος του ΟΕΕ…
Δραστηριότητες

Συνάντηση με τον Δήμαρχο Ρόδου είχε η Ε.Λ.Φ.Ε.Ε.

Ο Δήμαρχος Ρόδου συναντήθηκε με τον πρόεδρο και μέλη της διοίκησης της Ε.Λ.Φ.Ε.Ε. Ρόδου και συζήτησαν θέματα συνεργασίας με στόχο την εξυπηρέτηση των πολιτών
Νέα & Ανακοινώσεις

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να λαμβάνετε στο e-mail σας
περιοδικές ενημερώσεις από την Ε.Λ.Φ.Ε.Ε. Ρόδου