ΕΡΧΕΤΑΙ ΣΥΝΤΟΜΑΓνωσιακή βάση και forum λογιστικής θεματολογίας

Διάφορα

Η απίστευτη περιπέτεια σύστασης μιας ετερόρρυθμης εταιρείας

Φαινόμενα που συμβαίνουν το σωτήριο έτος 2014 ανάμεσα σε πενταετή με άγνωστο τέλος οικονομική κρίση και σε εξαγγελίες για επενδύσεις, ανάπτυξη, νέα εποχή, πάταξη της γραφειοκρατίας και κάθε τι που θα μπορούσε να εντυπωσιάσει όσους δεν έχουν συναλλαγές με το περιβόητο δημόσιο.

Ένα νεογέννητο τέρας της γραφειοκρατίας και της ταλαιπωρίας της επιχείρησης βαπτίσθηκε «υπηρεσία μιας στάσης για την σύσταση εταιρειών». Ωραίο όνομα μόνο που η αναμονή σε αυτή τη στάση ξεπερνάει σε χρόνο όλες τις μικρότερες στάσεις της προηγούμενης διαδικασίας.
Οι εργαζόμενοι λογιστές, δικηγόροι και επαγγελματίες μπορούν να θυμηθούν πόσος χρόνος χρειαζόταν για την ίδρυση μιας προσωπικής εταιρείας όταν δεν απαιτείται συμβολαιογραφικό έγγραφο π.χ. ετερόρρυθμης. Συνηθισμένη νομική μορφή για τη λειτουργία πολλών μικρών επιχειρήσεων.
Θυμηθείτε:
1η ημέρα: Σύνταξη καταστατικού, αρμόδια Δ.Ο.Υ., επιμελητήριο, ταμείο Νομικών, ταμείο Πρόνοιας δικηγόρων, Πρωτοδικείο. Αν κάποιος ασχολούταν από το πρωί αφιέρωνε ολόκληρη την ημέρα στις γνωστές διαδρομές, το μεσημέρι είχε αριθμό καταχώρισης στα βιβλία εταιρειών του Πρωτοδικείου. Άρα το «νομικό» μέρος ολοκληρώθηκε.
2η ημέρα: Επίσκεψη στο Μητρώο της αρμόδιας Δ.Ο.Υ. με όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά: καταστατικό, μισθωτήριο έδρας, έντυπα έναρξης επιτηδεύματος, ΚΑΔ, βεβαιώσεις ασφαλιστικών ταμείων κ.τ.λ. τα οποία απαιτούνται και σήμερα και μάλιστα περισσότερα. Διενέργεια αυτοψίας στο χώρο και λήψη αριθμού φορολογικού μητρώου (ΑΦΜ). Αν δεν είχε καμία έλλειψη τελείωνε αυθημερόν.
3η ημέρα: Θεώρηση βιβλίων και στοιχείων στο αρμόδιο τμήμα της Δ.Ο.Υ., διαδικασία που στο μεταξύ καταργήθηκε.
Περισσότερες στάσεις, περισσότερες διαδικασίες, αλλά αν ο επιτηδευματίας ή ο εκπρόσωπός του αφιέρωνε τρεις ημέρες μόνο σ’ αυτήν την εργασία, μπορούσε να την ολοκληρώσει. Στη χειρότερη περίπτωση θα χρειαζόταν μία ή δύο ημέρες περισσότερο λόγω κάποιου απρόβλεπτου εμποδίου.
Θαυμάστε σημερινά συμπτώματα των ανθρώπων που θα πατάξουν την γραφειοκρατία και θα ιδρύουν εταιρεία σε μία στάση:
α) τα δικαιολογητικά είναι περισσότερα άρα χρειάζεται περισσότερος χρόνος για τη συλλογή τους.
β) υποβάλλεις πλήρη φάκελο και παίρνεις αριθμό πρωτοκόλλου αντί ΑΦΜ.
γ) Σε είκοσι μέρες ο φάκελος ελέγχεται και εκ θαύματος μια από τις πολλές φορολογικές ενημερότητες  έχει στο μεταξύ λήξει (είκοσι μέρες είναι αυτές, κάτι θα έληγε).
δ) Τηλεφωνική ενημέρωση για κάποια νεότερα στοιχεία και προθεσμία άλλων δέκα ημερών.
ε) Λήψη ΑΦΜ περίπου σε ένα μήνα από την υποβολή της αίτησης.
Κατά τα άλλα η υπηρεσία εξακολουθεί και αυτοαποκαλείται «μιας στάσης» δημιουργώντας την εντύπωση ότι όλα κινούνται με σχετική ταχύτητα, ότι ολοκληρώνεις την υπόθεση σχετικά εύκολα, ότι δεν ταλαιπωρείσαι. Μοναδικό πλεονέκτημα: εξοικονόμηση εξόδων κίνησης (ταξί, βενζίνη). Αποφυγή μετακίνησης. Ευχαριστούμε πολύ!
Για να μην περιορισθούμε στη διαδικασία ίδρυσης μιας προσωπικής εταιρείας, θα μας επιτραπεί να αναφερθούμε και στο φαινόμενο αλλαγής διοικητικού συμβουλίου. Νομίζετε ότι αν παραιτηθείτε από εκπρόσωπος ή μέλος του ΔΣ μιας ανώνυμης εταιρείας, έχετε ολοκληρώσει την υποχρέωσή σας; Λάθος! Έστω και αν εκλέχθηκε άλλο διοικητικό συμβούλιο, έστω και αν η εταιρεία κατέθεσε τα σχετικά δικαιολογητικά και πλήρωσε τα παράβολα που προβλέπονται, το ΓΕΜΗ θα αποφασίσει για την αντικατάστασή σας. Οι σχετικές ανακοινώσεις καθυστερούν υπερβολικά με αποτέλεσμα η εταιρεία να μην μπορεί να προβαίνει σε ενημέρωση άλλων αρχών που είναι απαραίτητο (Μητρώο αρμόδιας Δ.Ο.Υ., ασφαλιστικά ταμεία, τράπεζες για νεότερη νομιμοποίηση κ.τ.λ.).
Οι συνέπειες είναι γνωστές σε όσους εργάζονται και δεν ασχολούνται με λόγια του αέρα: άλλοι διοικούν την εταιρεία, άλλος υπογράφει, άλλος ευθύνεται, με την παραμικρή εκκρεμότητα δεν εκδίδεται πιστοποιητικό φορολογικής ενημερότητας, δυσχέρεια στην υπογραφή συμβάσεων κ.τ.λ. Έτσι παρουσιάστηκε και το φαινόμενο διευθύνοντος συμβούλου ανώνυμης εταιρείας που το Α.Φ.Μ. του ήταν μπλοκαρισμένο στο taxis ένα χρόνο μετά την αποχώρησή του. Η απίστευτη εκδίκηση του τέρατος της γραφειοκρατίας! Εντυπωσιακό όνομα με αύξηση της διαδικασίας. Χωρίς αυτογνωσία για το πόσο απίθανα γραφειοκράτες είναι,  παριστάνουν και τους αυστηρούς. Ο λαβύρινθος του δημοσίου δεν φταίει ποτέ! Φταίνε μόνο οι επαγγελματίες που δεν προσαρμόζονται στην νέα ταλαιπωρία.
Φαίνεται ένας τρόπος υπάρχει να νικήσουμε αυτό το νεότερο τέρας αναφώνησε ένας ταλαίπωρος λογιστής: να καταργήσουμε τις εταιρείες!! Οι νέες επιχειρηματικές προσπάθειες να γίνονται μόνο «ατομικές επιχειρήσεις». Έτσι δεν θα τους ξέρουμε!! Μην ταράζεστε, ο αγανακτισμένος ξέρει ότι αυτό δεν είναι εφικτό, αλλά το ξεφώνισε. Αγαπητοί κυβερνόντες: παρακαλούμε σώστε μας από κάθε φανφάρα!! Μην προσπαθήσετε ξανά να περιορίσετε την γραφειοκρατία. Θα μας εκδικηθεί σαν το μυθικό τέρας της Λερναίας Ύδρας. Το κακό είναι ότι θα εκδικηθεί εμάς που εργαζόμαστε και καθόλου εσάς που μόνο μιλάτε και που δεν μπορείτε να απαλλαγείτε από την προσφιλή σας συνήθεια της τερατογέννησης!!
ΑΠΟ ΤΟΝ
ΓΕΩΡΓΙΟ ΙΩ. ΠΑΤΣΟΠΟΥΛΟ
[email protected]
Πηγή www.protothema.gr

Σχετικές αναρτήσεις
Διάφορα

Υποβάλετε τις προτάσεις σας προς την ΠΟΦΕΕ

Αγαπητά μέλη της ΕΛΦΕΕ Ρόδου, Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών (Π.Ο.Φ.Ε.Ε ) το μοναδικό Συνδικαλιστικό Όργανο του κλάδου μας, με έδρα…
Διάφορα

Νέα ημερομηνία για την Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση

Λόγω μη επίτευξης απαρτίας την 10η Οκτωβρίου 2018, με βάση το άρθρο 16 του Καταστατικού της ΕΛΦΕΕ Ρόδου, η Ετήσια Τακτική και…
Διάφορα

Σε λειτουργία η πλατφόρμα για τις δηλώσεις μισθώσεων Airbnb

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ανακοινώνει ότι από σήμερα, 30 Αυγούστου 2018, τίθενται σε λειτουργία στον ιστότοπο http://www.aade.gr :  α) το «Μητρώο…
Νέα & Ανακοινώσεις

Εγγραφείτε στο newsletter μας για να λαμβάνετε στο e-mail σας
περιοδικές ενημερώσεις από την Ε.Λ.Φ.Ε.Ε. Ρόδου